Doorgaan naar inhoud
Margareth Bles – Mbles.nlMargareth Bles – Mbles.nl
  • Home
  • Dit ben ik
  • Dit doe ikUitvouwen
    • Advies en consultancy
    • Interim management
    • Privacy en dataveiligheid
    • Projectmanagement
  • Portfolio
  • Contact
Margareth Bles – Mbles.nl
Bevindingen - Blog

Retail enzo

Home » Blog » Retail enzo
3 oktober 20126 maart 2020 Laatste aanpassing op6 maart 2020 Leestijd: 2 minuten
retailbureau presentatie

Een week vol afwisseling. Bij BO begint de collega voor wie ik waarneem weer langzaamaan. Dat is mooi. We stemmen af , wat blijf ik voorlopig doen en wat pakt zij op om weer terug te komen op haar stekkie waar de trein is blijven rijden het afgelopen half jaar. Tot eind van het jaar zijn we er beiden, dus zij kan rustig opstarten en ik kan langzaam maar zeker overdragen en naar de achtergrond verdwijnen. Nou ja, verdwijnen: dan ga ik aan de volgende klus in BO beginnen: opstarten voor het project plug-in en andere vormen van dienstverlening in de gemeente R. Leuk vooruitzicht: nieuwe zaken opzetten. Mooie klus.

In deze week werd ook het retailbureau van de bibliotheken officieel geïnstalleerd. Een geanimeerde dag in de @Verkadefabriek in Den Bosch. Mooie locatie. Ik houd wel van die industriële sfeer en het gebruik van oude fabrieksgebouwen voor nieuwe toepassingen. De Van Nellefabriek in Rotterdam is ook zo’n geslaagd voorbeeld. Mooie gelegenheid om weer contacten aan te halen en te netwerken.

Inspirerende presentaties: van Mabel Nummerdor : @missMMarketing http://www.sparkavenue.nl/home/ en van @hanstietema van Kaldi Coffee http://www.kaldi.nl  @hanstietema.

Goede verhalen, goede sprekers, goede concepten. Bibliotheken: doe er je voordeel mee. De centrale boodschap: als je grootste klantengroep ‘vrouwen’ is (sic) gebruik dan feminime marketing en als je concept franchise is: houd je aan de uitgezette lijn van de franchisegever (lees: het retailbureau) In beide gevallen is jouw eigen taak: zorg voor geïnspireerd en inspirerende personeel: die maken het verschil en zorgen voor omzet en klantenbinding.

Een waardevolle dag.

Donderdag weer een heel andere, maar zeker minstens zo inspirerende bijeenkomst: de visie van de Rabobank op de Prinsjesdagbegroting. Als lid van de ledenraad zakelijk van de Rabobank Schiedam-Vlaardingen http://www.rabobank.nl/bedrijven/lokalebanken/schiedam-vlaardingen/ ben ik hier zeker ook in geïnteresseerd.  Een goede spreker: econoom Wim Boonstra van Rabobank Nederland. Wat een kunst is: een verhaal wat snel erg droog en saai kan zijn, vertellen op een manier die je blijft boeien, met de nodige humor (jazeker, ook in crisistijden!), relativering en vooral aansprekende voorbeelden. Deze man verstaat die kunst en heeft ook na een goed uur nog volledig de aandacht. Hulde voor de organisatie.

Eind van de week een paar leuke gesprekken gevoerd om verder te gaan met mogelijke opdrachten of uitwerkingen van ideeën. Fijn als mensen enthousiast zijn over je ideeën en prettig als mensen je weten te vinden als ze wellicht een opdracht voor je hebben. Dan is het geen probleem om op zaterdag nog een offerte uit te werken.

Een mooie afsluiting van de week tenslotte het persoonlijke gesprek bij de bank over pensioenvoorzieningen, want als Zelfstandig Professional moet je daar natuurlijk wel zelf voor zorgen. Goede en prettige adviseur, maar dat er bij mijn zakelijke huisbank goede, prettige mensen werken, daar was ik al van overtuigd.

Bericht tags: #Den Bosch#econoom#Hans Tietema#Kaldic#Mabel Nummerdor#Miss Mmarketing#Rabobank Schiedam Vlaardingen#retailbureau bibliotheken#spreker rabobank#Verkadefabrieken#Wim Boonstra

Leve de crisis … dankzij de digitale mogelijkheden

Leestijd: 4 minuten
Crisis, wie kan het woord nog horen? En het is razend vervelend als het  je in…

hoogtepunten van de zomer

Leestijd: 1 minuut
met het mooie september-nazomer-weekend achter de rug is het leuk om eens terug te kijken naar…

en nu doorpakken Blijdorp!

Leestijd: 3 minuten
En nu doorpakken Blijdorp! Had vast niemand gedacht: dat t zo’n hype zou worden: Olli. De…

Privacy en dataveiligheid: van levensbelang voor uw organisatie

Leestijd: 3 minuten
Bent u al voorbereid op 2018? Het is een hot item, en niet zonder reden, want…

Women2020- Quota zijn voor dingen, niet voor mensen

Leestijd: 4 minuten
Vrouwen en de top. Er wordt wat over afgeschreven de laatste tijd, vrouwen, topposities, glazen plafond…….

Oud en nieuw: kwestie van tijd

Leestijd: 1 minuut
Oud en nieuw: het moment waarop de jaren elkaar afwisselen blijkt voor velen vaak weer even…
Compleet berichten overzicht

Contact

Margareth Bles
E-mail: margareth@mbles.nl

Klik hier voor meer contactgegevens.

Laatste berichten

  • Jongeren lezen wel… maar met hun oren!
  • Kerstgroet 2018
  • Cyber Security: social engineering
  • Blog
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Cookies

© 2022 Margareth Bles - Mbles.nl - margarethbles B.V. KvK 73413429

Twitter Linkedin
Beheer cookie toestemming
Wij zijn groot voorstander van jouw privacy-rechten. Daarom blokkeren wij, pro-actief, alle niet-functionele cookies.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Scroll naar boven
  • Home
  • Dit ben ik
  • Dit doe ik
    • Advies en consultancy
    • Interim management
    • Privacy en dataveiligheid
    • Projectmanagement
  • Portfolio
  • Contact
Zoeken